Adresa
București

Program
Luni - Vineri: 8AM - 4PM
Weekend: 10AM - 5PM

Statutul Asociației ALUMNI INTERNSHIPGOVRO

Cum funcționăm?

CAPITOLUL I: Dispoziții Generale

Art. 1. Asociația Alumni InternshipGovRo este o organizație profesională, de persoane fizice, neguvernamentală, cu caracter nelucrativ, autonom şi apolitic, înființată în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 şi are personalitate juridică.

Art. 2. Asociația este organizată şi funcționează în baza prezentului Statut.

Art. 3. Asociația se constituie pe o durată nedeterminată.

Art. 4. Sediul social al Asociației este în Bd. Iancu de Hunedoara, nr. 6, bl. H4, Sc. 2, et. 3, Ap. 11, Sector 1, București.

CAPITOLUL II: Scopul şi obiectivele Asociației

Art. 5. Asociația Alumni InternshipGovRo își propune realizarea unui scop non-profit, nepatrimonial, constând în promovarea tinerilor în administrația publică din România.

Art. 6. Obiectivele Asociației sunt următoarele:

  1. Sprijinirea, implicarea și contribuția la extinderea, planificarea și implementarea Programului de Internship al Guvernului României, pentru a susține bunul său mers și generarea rezultatelor pozitive;
  2. Promovarea și extinderea programelor de internship în administrația publică, la toate nivelurile acesteia;
  3. Atragerea și integrarea tinerilor în funcții publice sau contractuale, în cadrul autorităților ori instituțiilor publice, companiilor sau organizațiilor neguvernamentale finanțate din bugetele prevăzute de legislația finanțelor publice;
  4. Promovarea intereselor profesionale ale tinerilor care activează în funcții publice sau contractuale, și a politicilor care pot transforma administrația publică într-un angajator mai prietenos cu tinerii;
  5. Promovarea unei bune imagini a administrației publice și a exemplelor de bune practici în furnizarea de servicii publice;
  6. Contribuția la dezvoltarea și actualizarea competențelor personalului din administrația publică;
  7. Promovarea digitalizării și simplificării administrative;
  8. Colaborarea cu parteneri publici și/sau privați, pentru realizarea obiectivelor anterior menționate;
  9. Organizarea evenimentelor de promovare, caritabile, cultural-artistice și sportive pentru obiectivelor anterior menționate;
  10. Strângerea de fonduri pentru realizarea obiectivelor anterior menționate.

CAPITOLUL III: Membrii Asociației – moduri de dobândire şi pierdere a calității de membru

Art. 7. Asociaţia poate cuprinde membri fondatori, membri activi şi membri de onoare.

Art. 8. Membrii fondatori sunt cele șapte persoane care au semnat actele constitutive ale Asociaţiei şi au, implicit, și calitatea de membri activi.

Art. 9. Membrii activi

  • Membrii activi sunt persoanele care aderă la asociaţie ulterior constituirii acesteia şi care sprijină moral şi material scopurile și obiectivele Asociației.
  • Pot deveni membri activi ai Asociației Alumni InternshipGovRo persoane fizice din România sau străinătate care au absolvit Programul Oficial de Internship al Guvernului României.
  • Membrii activi formează corpul profesional al asociaţiei.

Art. 10. (1) Persoanele care doresc să devină membri trebuie să fie propuse din partea a cel puțin un membru al Asociației Alumni InternshipGovRo și să depună o cerere de adeziune în acest sens.

(2) Cererile sunt analizate, iar alegerea membrilor trebuie să se facă prin votul unanim al Consiliului Director.

(3) Sunt alese persoane de probitate morală care cred în scopul asociaţiei, sunt interesate de şi dedicate educaţiei şi voluntariatului, pentru a putea lucra în armonie în vederea îndeplinirii obiectivelor Asociaţiei.

Art. 11. Recrutarea de membri se face ori de câte ori există nevoi specifice.

Art. 12. Membri de onoare

  • Membrii de onoare pot fi personalităţi ale vieţii sociale, culturale, ştiinţifice, din ţară sau străinătate cu o contribuţie deosebită în realizarea obiectivelor asociaţiei.
  • Acordarea titlului de onoare se face cu aprobarea Adunării Generale a Asociaţiei, la propunerea Consiliului Director, şi cu avizul Preşedintelui. 
  • Calitatea de membru de onoare este personală şi inalienabilă, ea nu poate trece la succesori.

Art. 13. Pierderea calității de membru al Asociației are loc prin:

  1. încetarea existenței persoanei juridice;
  2. renunțarea la calitatea de membru;
  3. În cazul încălcării regulilor stipulate în statut şi în regulamentele adoptate ulterior de Asociație. În situațiile în care membrii asociației își asumă obligații nu şi le îndeplinesc corect, tergiversându-le, sau încălcă normele deontologice sau juridice, excluderea este dispusă de Adunarea Generală la propunerea Consiliului de Director;
  4. condamnare penală pentru fapte de natură a afecta scopul și obiectivele Asociației;

Art. 14. Pierderea calității de membru al Asociației se constată sau se decide de către Adunarea Generală a Membrilor Asociației. Hotărârea Adunării Generale este executorie.

Art. 15. Membrii care se retrag sau sunt excluşi nu au niciun drept asupra patrimoniului. Ei rămân obligaţi a achita cotizaţia pe tot timpul cât au fost membri.

CAPITOLUL IV: Drepturi şi îndatoriri ale membrilor Asociației

Art. 16. Membrii Asociației Alumni InternshipGovRo au dreptul:

  1. să participe la Adunările Generale ale Asociației, să pună în discuție şi să ia parte la dezbaterea problemelor care interesează domeniul sau bunul mers al Asociației;
  2. dreptul la vot în adunarea generală;
  3. să aleagă şi să fie aleși în organele de conducere ale Asociației;
  4. să sesizeze Asociația despre problemele care privesc scopul şi obiectivele Asociației în vederea promovării şi apărării acestora;
  5. dreptul de a participa la manifestările şi acțiunile asociației precum şi de a-şi aduce contribuția pentru bunul mers al acestora, în funcție de specialitate şi de nivelul de abilitare dobândit în cadrul asociației;

Art. 17. Membrii Asociației au următoarele îndatoriri:

  1. să respecte prevederile prezentului Statut şi hotărârile organelor de conducere ale Asociației şi să dea tot sprijinul pentru îndeplinirea obiectivelor Asociației;
  2. să achite la timp taxele cotizaţiile fixate de Consiliul Director;
  3. în situaţia în care membrii asociaţiei acceptă să lucreze în cadrul corpului administrativ, în funcţii operative sau de conducere, se vor supune regulamentelor şi normelor de productivitate a muncii stabilite de asociaţie.
  4. să respecte normele de etică profesională şi de ținută morală conforme Codului de Etică Profesională adoptat de Adunarea Generală a Asociației;
  5. să nu desfășoare în cadrul Asociației sau cu ocazia manifestărilor organizate de către membrii Asociației activități de propagandă politică față de alți membri ai Asociației sau față de terțe persoane aflate în legătură profesională cu Asociația.

CAPITOLUL V: Organizare, conducere, control

Art. 18. Asociația are următoarele organe:

  1. Adunarea Generală a Membrilor Asociației;
  2. Consiliul Director.
  3. Cenzorul/Comisia de cenzori.

Art. 19. Organele de conducere în întregul lor şi fiecare din membrii acestora răspund de activitatea organului respectiv în fața Adunării Generale.

Art. 20. Membrii Consiliului Director sunt aleşi pe o perioadă de 2 ani de către Adunarea Generală a Membrilor Asociației şi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

  • să fi avut rezultate conforme cu scopul şi obiectivele asociaţiei;
  • să fie membru cu drepturi depline;
  • să obţină 2/3 din voturile Adunării Generale a Membrilor.

Art. 21. Pentru a fi ales Preşedintele Asociaţiei, este obligatoriu ca membrul candidat să fi activat anterior în Consiliul Director al acesteia.

SECȚIUNEA A: Adunarea Generală a Membrilor Asociației

Art. 22. Adunarea Generală se compune din totalitatea asociaților şi este organul suprem de conducere al acesteia.

Art. 23. Adunarea Generală se întrunește în sesiune ordinară, respectiv extraordinară după cum urmează;

  1. în sesiune ordinară, o dată pe an, în prima decadă a lunii decembrie.
  2. în sesiune extraordinară, ori câte ori trebuie rezolvate probleme importante de competența Adunării Generale şi care nu suferă amânare.

Art. 24. (1) Convocarea Adunării Generale în sesiune ordinară se face de către Consiliul Director în scris, cu cel puțin 15 zile înainte de data desfășurării adunării, prin poștă electronică și prin publicarea unui anunț pe pagina de internet a Asociației şi/sau prin afișarea la sediul Asociației.

În convocare vor fi precizate ziua, ora şi locul unde se desfășoară adunarea, precum şi ordinea de zi.

(2) Convocarea adunărilor extraordinare se face la inițiativa Consiliului Director sau la propunerea unei treimi din membrii Asociației.

Art. 25. (1) Adunarea Generală este valabil constituită dacă sunt prezenți cel puțin două treimi din totalul membrilor existenți la data convocării.

(2) Hotărârile Adunării Generale se iau cu votul a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți cu excepția aprobării şi modificării Statutului, caz în care se cere o majoritate de cel puțin două treimi din numărul membrilor prezenți.

  • Fiecare membru are dreptul la un singur vot.

Art. 26. Atribuțiile Adunării Generale sunt următoarele:

  1. stabilirea strategiei şi a direcțiilor de acțiune ale Asociației;
  2. dezbaterea raportului de activitate al Consiliului Director;
  3. aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanțului contabil ale Asociației;
  4. alegerea şi revocarea membrilor Consiliului Director;
  5. aprobarea şi modificarea Statutului;
  6. alegerea şi revocarea cenzorului sau a membrilor Comisiei de cenzori;
  7. aprobarea înființării de filiale;
  8. dizolvarea şi lichidarea Asociației, precum şi stabilirea destinației bunurilor rămase după lichidare;
  9. orice alte atribuții prevăzute în lege sau statut.

Art. 27. Deliberările Adunării Generale se consemnează, prin grija secretarului, într-un registru de deliberări, accesibil oricărei persoane interesate, la care se vor anexa procesele-verbale de ședință.

Art. 28. Hotărârile luate de Adunarea Generală sunt obligatorii şi pentru membrii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.

SECȚIUNEA B: Consiliul Director al Asociației

Art. 29. (1) Consiliul Director reprezintă organul executiv al Asociației şi este ales de Adunarea Generală pe o perioadă de doi ani.

(2) Structura şi numărul membrilor Consiliului Director sunt stabilite de către Adunarea Generală la propunerea membrilor Consiliului Director în funcție de nevoile activității pe care aceștia o susțin în conformitate cu prevederile prezentului statut.

(3) Mandatele membrilor Consiliului Director pot fi reînnoite în cadrul unei ședințe ordinare a Adunării Generale.

Art. 30. Consiliul Director este format din:

Doamna DAN Mariana-Denisa – Președinte;

Doamna VASILE Sara-Georgia – Vicepreședinte;

Domnul COTEAȚĂ Cosmin-Ștefan – Secretar General

Domnul BOGDANFFY Robert – membru fondator, membru în Consiliul Director

Domnul VOICU Ionuț-Sorin – membru fondator, membru în Consiliul Director

Domnul STARK Alexian-Arthur – membru fondator, membru în Consiliul Director

Art. 31. (1) Preşedintele are următoarele atribuții:

  1. reprezintă Asociația și este împuternicit să îndeplinească toate formalitățile pentru dobândirea și actualizarea personalității juridice a Asociației;
  2. este reprezentantul legal al asociaţiei, calitate pe care o poate delega, integral şi/sau parţial pentru anumite activităţi, altor membri ai asociaţiei, pe perioada derulării acestora;
  3. încheie acte juridice în numele şi pe seama asociaţiei;
  4. reprezintă asociaţia la nivel local, regional, naţional, european şi internaţional;
  5. stabileşte şedinţele ordinare şi extraordinare ale Consiliului Director;
  6. este responsabil de aplicarea deciziilor luate de adunarea membrilor cu drepturi depline;
  7. coordonează activitatea membrilor Consiliului Director. 

(2) În exercitarea atribuţiilor sale, Preşedintele emite Decizii.

Art. 32. Vicepreşedintele are următoarele atribuții: 

  1. coordonează activitatea asociaţiei în lipsa preşedintelui, fără a mai fi nevoie de împuternicire;
  2. poate reprezenta asociaţia în relaţiile contractuale cu sponsorii, beneficiarii programelor asociaţiei şi furnizorii de produse şi servicii; 
  3. întocmeşte planul strategic de dezvoltare a asociaţiei;
  4. menţine legătura cu organizaţiile partenere;
  5. mediază conflictele între membrii asociaţiei sau între asociaţie şi partenerii externi;
  6. coordonează activitatea de comunicare a asociaţiei şi menţine legătura cu mass-media;
  7. realizează şi aprobă materialele promoţionale ale asociaţiei sau care folosesc emblemele asociaţiei;

Art. 33. Consiliul Director exercită conducerea Asociației în perioada dintre sesiunile Adunării Generale şi hotărăște în toate problemele care intră în competența sa.

Art. 34. Consiliul Director are următoarele atribuții:

  1. asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale;
  2. pregătește Adunările Generale, ordinare şi extraordinare, şi se îngrijește de buna lor desfășurare;
  3. prezintă Adunării Generale raportul de activitate pe perioada anterioară, executarea bugetului de venituri şi cheltuieli, bilanțul contabil, proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi proiectul programelor asociației;
  4. aprobă organigrama şi politica de personal a Asociației;
  5. îndeplinește orice alte atribuții stabilite de Adunarea Generală.

Art. 35. Consiliul Director are libertatea de a se întruni de câte ori activitățile prevăzute în Statut o cer.

Art. 36. Consiliul Director este răspunzător pentru întreaga activitate în fața Adunării Generale.

Art. 37. Fiecare membru al Consiliului Director este individual responsabil pentru actele şi faptele sale în cazul încălcării legislației sau dispozițiilor primite.

SECȚIUNEA C: Cenzorul/Comisia de Cenzori

Art. 38. Cenzorul reprezintă organul de control financiar intern al Asociației.

Art. 39. Cenzorul al Asociației este dna. BARBU Loredana.

Art. 40. În realizarea competenței sale, cenzorul:

  1. verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociației;
  2. întocmește rapoarte şi le prezintă Adunării Generale;
  3. poate participa la ședințele Consiliului Director fără drept de vot;
  4. îndeplinește orice alte atribuții stabilite de Adunarea Generală.

Art. 41. În condițiile legii şi în limita posibilităților Asociației Alumni InternshipGovRo, cenzorul are dreptul să fie remunerat pentru activitatea depusă în cadrul Asociației.

Secțiunea D: Președintele de Onoare

Art. 42. Președintele de onoare al Asociației este dl. PUCHIU Radu.

CAPITOLUL VI: Patrimoniul Asociației Alumni InternshipGovRo

Art. 43. Patrimoniul inițial al Asociației este de 200 lei. Patrimoniul inițial este destinat exclusiv obiectului şi scopului asociației.

Art. 44. Patrimoniul ulterior al Asociației se formează din toate capitalurile mobile şi imobile atrase pentru îndeplinirea scopului asociației.

Art. 45. Veniturile Asociației pot proveni din:

  1. cotizațiile membrilor;
  2. taxele de înscriere ale membrilor;
  3. prestarea unor servicii către diverşi parteneri, bani ce vor fi folosiţi pentru atingerea scopurilor asociaţiei. Asociaţia poate desfăşura orice activităţi economice directe, acestea având caracter accesoriu şi în strânsă legătură cu scopul asociaţiei. Orice activitate economică directă desfăşurată de asociaţie sau societate comercială înfiinţată de asociaţie va fi in strânsă legătură cu realizarea obiectivelor sale, va avea scop accesoriu, va fi în concordanţă cu legile în vigoare la data desfăşurării şi va viza dezvoltarea societăţii româneşti în ansamblul ei;
  4. din fonduri europene, de la bugetul de stat şi/sau de la bugete locale din ţară şi/sau străinătate, cu respectarea legilor româneşti şi acordurilor internaţionale din acest domeniu;
  5. dobânzi şi dividende rezultate din plasarea sumelor disponibile în condițiile legii;
  6. dividendele societăților comerciale înființate de Asociație;
  7. venituri realizate din activități economice directe;
  8. donații, sponsorizări sau legate;
  9. alte venituri.

Art. 46. Pot fi acceptate numai contribuţiile şi celelalte forme de creştere a patrimoniului care corespund scopului şi obiectivelor asociaţiei.

CAPITOLUL VII: Răspunderea patrimonială

Art. 47. Asociaţia răspunde prin patrimoniul propriu pentru toate angajamentele contractate de reprezentanţii săi în numele asociaţiei, în limita abilitării date. Niciunul dintre membrii asociaţiei nu răspunde cu bunurile sau veniturile proprii pentru angajamentele asociaţiei.

Art. 48. Membrii asociaţiei care acceptă să fie angajaţi într-una din structurile acesteia, sunt obligaţi să lucreze conform normelor de productivitate a muncii stabilite de asociaţie, prin regulamente, indiferent de funcţia deţinută.

CAPITOLUL VIII: Dizolvarea şi lichidarea Asociației

Art. 49. Asociația se dizolvă:

  1. de drept;
  2. prin hotărâre judecătorească;
  3. prin hotărârea Adunării Generale.

Art. 50.  Asociația se dizolvă de drept prin:

  1. împlinirea duratei pentru care a fost constituită;
  2. realizarea scopului pentru care a fost constituită;
  3. imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, dacă, în termen de trei luni de la constatarea unui astfel de fapt, nu se produce schimbarea acestui scop;
  4. imposibilitatea constituirii Adunării Generale sau a constituirii Consiliului Director, dacă această situație durează mai mult de un an de la data la care Adunarea Generală sau Consiliul Director trebuia constituit;
  5. reducerea numărului de asociați sub limita fixată de lege (trei persoane), dacă acesta nu a fost complinit timp de trei luni.

Art. 51. Asociația se poate dizolva şi prin hotărârea Adunării Generale. În această situație, în termen de 15 zile de la data ședinței de dizolvare, procesul verbal, în formă autentică, se depune la judecătorie, pentru a fi înscris în Registrul Asociațiilor şi Fundațiilor.

Art. 52. Dizolvarea Asociației are ca efect lichidarea acesteia în condițiile legii.

Art. 53. Bunurile rămase în urma lichidării Asociației vor fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public, cu scop identic sau asemănător.

CAPITOLUL IX: Formalităţi

Art. 54. Asociaţia este reprezentată în justiţie sau în toate actele vieţii civile de către Preşedinte, care poate delega cu puterile sale un membru al Consiliului Director, al asociaţiei sau o altă persoană fizică sau juridică, în acest sens.

Art. 55: Structura asociaţiei (înfiinţarea de noi departamente, modul de pregătire a membrilor participanţi la proiecte, modul de realizare a şedinţelor – ordinea de zi, modalităţi de înscriere etc.) şi atribuțiile membrilor (delegarea de atribuţii, situaţii speciale etc.)  pot fi definite sau redefinite în cadrul Regulamentului de Ordine Internă (ROI), în conformitate cu prevederile prezentului statut şi în spiritul legii.

Art. 56: Regulamentul de Ordine Internă  este întocmit de câtre Consiliul Director şi aprobat prin votul a 50%+1 din membrii reuniţi în Adunarea Generală a Membrilor. Amendamentele la ROI sau orice altă hotărâre poate fi propusă de orice membru cu drepturi depline, dar se aprobă numai cu votul a 2/3 din personele prezente la Adunarea Generală a Membrilor.

Art. 57:  Afilieri

Asociaţia se poate afilia la organizaţii şi federaţii române şi străine, naţionale sau internaţionale, cu condiţia respectării scopului şi obiectivelor sale.

Art. 58: Litigii

(1) Litigiile izvorâte din încheierea, modificarea, executarea sau încetarea convenției sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti dacă părţile convenției nu le pot rezolva pe cale amiabilă.

(2) Litigiile personalului român angajat în asociaţie, ivite în raporturile cu aceasta, se rezolva în conformitate cu legislaţia muncii din România.

CAPITOLUL X: Dispoziții comune şi finale

Art. 59. Asociația are sigiliu şi însemne proprii.

Art. 60.  Prezentul statut este valabil pe toată durata de funcționare a Asociației, modificarea sau completarea acestuia urmând a se face numai în formă scrisă şi cu îndeplinirea reglementărilor legale.

Art. 61. Prevederile prezentului statut se completează cu celelalte dispoziții legale în vigoare.

Art. 62. Prezentul Statut a fost aprobat de Adunarea Generală a Asociației Alumni InternshipGovRo.

Alătură-te Comunității Noastre

Fii parte dintr-o rețea vibrantă de profesioniști și absolvenți dedicați schimbării pozitive în administrația publică. Contribuie activ și dezvoltă-ți cariera alături de noi!